Page 3 - Analityka 4/2014
P. 3
Ten numer „Analityki” jest szczególny. Zamyka bowiem nie tylko kolejny rok od redakcji
wydawniczy, lecz jednocześnie kończy − już piętnasty − rok wydawania
pisma.
Symboliczną klamrą spinającą pierwszy numer „Analityki” z 2000 roku
z obecnie oddawanym w Państwa ręce − są okładki. Obie odnoszą się
do analityki obiektów zabytkowych. W 2000 roku była to fotografia
zdegradowanego przez atrament szesnastowiecznego rękopisu, a obecnie
jest to fragment dolnej kwatery pierwszego otwarcia nastawy ołtarzowej
pochodzącej z kościoła parafialnego pod wezwaniem świętej Elżbiety
we Wrocławiu i znajdującej się obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego
w Warszawie, na której prowadzono badania.
W takiej chwili przychodzi czas na refleksje i próbę podsumowania
dotychczasowej działalności. Cieszę się, że „Analityka” została zaakceptowana
przez środowisko. Dzięki dużemu zainteresowaniu z Państwa strony mogę
na łamach pisma zamieszczać materiały o najnowszych kierunkach
i osiągnięciach w chemii analitycznej.
Chciałbym podziękować wszystkim naszym Autorom i Czytelnikom za pamięć
o „Analityce” i wszystkie uwagi, zarówno te pozytywne, jak i te krytyczne.
Dzięki nim możemy doskonalić czasopismo i spełniać oczekiwania. Rola, jaką
pełni „Analityka” w środowisku chemików analityków − zobowiązuje.
Specjalne podziękowania należą się Radzie Programowej Wydawnictwa
MALAMUT za jej ogromny wkład w powstanie serii książek niezbędnych
w biblioteczce chemika analityka. Miło mi równocześnie poinformować,
że nie skończyliśmy naszej serii wydawniczej i właśnie rozpoczynamy pracę
nad tekstem kolejnej książki, a dwie następne są w przygotowaniu.
Konsekwentna promocja pisma na targach, konferencjach i sympozjach
pozwoliła nam dotrzeć do kolejnych grup laboratoriów, w których
„Analityka” nie była jeszcze znana, co zaowocowało dalszym wzrostem liczby
prenumeratorów.
Na zakończenie, jako że święta za pasem, chciałbym wszystkim Czytelnikom
i Sympatykom „Analityki” i Wydawnictwa MALAMUT złożyć najserdeczniejsze
życzenia wesołych, spokojnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia.
Natomiast w nadchodzącym 2015 roku życzę Państwu zmian na lepsze,
zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Redaktor Naczelny
Piotr Bieńkowski

Wydawca: Redakcja: ul. Królowej Marysieńki 9/6A, 02–954 Warszawa, tel./faks: 22 642 10 78, e-mail: analityka@malamut.pl
Wydawnictwo MALAMUT Redaktor naczelny: Piotr Bieńkowski, tel. kom. +48 604 27 36 27, e-mail: p.bienkowski@malamut.pl
al. Wilanowska 41/5 Stała współpraca: Ewa Bulska, Bogusław Buszewski, Bolesław Jerzak, Jacek Namieśnik
02–765 Warszawa Marketing i reklama: Anna Pakieła, tel. +48 22 842 65 72, tel. kom. +48 606 33 09 55, e-mail: reklama@malamut.pl
tel. +48 22 842 65 72 Projekt graficzny: Ewa i Jerzy Kowalscy Korekta: Jolanta Rososińska Druk: Drukarnia SIGMA-NOT sp. z o.o.
Prenumerata: Wydawnictwo MALAMUT Cena 1 egzemplarza: 30 zł (w tym 5% VAT) Cena rocznej prenumeraty: krajowa – 100 zł
tel./ faks: +48 22 642 10 78 (w tym 5% VAT), zagraniczna – 200 zł (w tym 5% VAT) Konto: Bank PEKAO SA XV O/Warszawa, nr 24 1240 2887 1111 0000 3389 0647
e-mail: malamut@malamut.pl Nakład: 4000 egz.
Odpowiedzialność za treść i formę reklam ponosi reklamodawca. Kopiowanie, przedrukowywanie, rozpowszechnianie całości lub
www.malamut.pl fragmentów czasopisma bez zgody wydawcy zabronione.

ANALITYKA – NUMER 4, ROK (XV) 2014 1
   1   2   3   4   5   6   7   8