Page 3 - Analityka 2/2017
P. 3
Opublikowane w tym numerze artykuły − jak zwykle − obejmują od redakcji
szeroki zakres tematyczny. Od wykorzystania technik elektromigracyjnych
w oznaczaniu amin biogennych w napojach alkoholowych, poprzez ocenę
wpływu dodatku oliwy z oliwek na degradację termiczną rafinowanego oleju
rzepakowego, do badania procederu fałszowania mięsa. A to tylko artykuły
dotyczące analizy żywności.
W dziale „Polemiki, problemy” można znaleźć z kolei dwa materiały dotyczące
naszego zdrowia. Ich tytuły: Elektroniczne papierosy – (nie)bezpieczne
palenie? oraz Amigdalina – lek przeciwnowotworowy czy trucizna? mówią
same za siebie i nie potrzebują wyjaśnień. To tylko przykładowa tematyka
artykułów zamieszczonych w tym numerze. Myślę, że pozostałe w równym
stopniu zasługują na uwagę.
W dziale „Wydarzenia” prezentujemy listę nagrodzonych przez Komitet
Chemii Analitycznej PAN za najlepsze prace doktorskie. Serdecznie gratulując,
zapraszam laureatów nagród do zaprezentowania tez ich prac doktorskich
w formie artykułu na łamach „Analityki”.
Nie należy też zapominać o promotorach. To dzięki ich opiece i relacji
mistrz−uczeń prace te osiągnęły tak wysoki poziom. Szczególnie ważne są
relacje mistrz−uczeń, zanikające coraz częściej w obecnym systemie edukacji.
Wiedzę można posiąść w różny sposób, ale nic nie zastąpi kontaktów
z Profesorem, który swoją wiedzą i postawą nauczy etosu i etyki pracy
naukowej.
Jak zwykle, warte uwagi są także zaproszenia na konferencje, sympozja
i szkolenia. Podawane z wyprzedzeniem pozwalają na zaplanowanie wcześniej
uczestnictwa w ważnych dla Państwa wydarzeniach.
Zachęcając do przeczytania całego numeru „Analityki”, polecam
również odwiedzenie naszej strony internetowej www.malamut.pl, gdzie
uzupełnieniem wydarzeń i sprawozdań z konferencji, którym patronujemy
medialnie, jest obszerna kronika fotograficzna.
Redaktor Naczelny
Piotr Bieńkowski
Wydawca: Redakcja: ul. St. Kostki Potockiego 2G lok. 78, 02–958 Warszawa, tel./faks: 22 842 65 72, e-mail: analityka@malamut.pl Nakład: 4000 egz.
Wydawnictwo MALAMUT Redaktor naczelny: Piotr Bieńkowski, tel. kom. +48 604 27 36 27, e-mail: p.bienkowski@malamut.pl
al. Wilanowska 41/5 Stała współpraca: Irena Baranowska, Ewa Bulska, Bogusław Buszewski, Zbigniew Brzózka, Adam Hulanicki, Bolesław Jerzak, Jacek Namieśnik
02–765 Warszawa Marketing i reklama: Paulina Wawrzyniak, tel. +48 608 494 848, Anna Pakieła, tel. +48 606 33 09 55, e-mail: reklama@malamut.pl
tel. +48 22 842 65 72 Projekt graficzny: Ewa i Jerzy Kowalscy Korekta: Jolanta Rososińska Druk: Drukarnia SIGMA-NOT sp. z o.o.
Prenumerata: Wydawnictwo MALAMUT Cena 1 egzemplarza: 30 zł (w tym 5% VAT) Cena rocznej prenumeraty: krajowa – 100 zł
e-mail: malamut@malamut.pl (w tym 5% VAT), zagraniczna – 200 zł (w tym 5% VAT) Konto: Bank PEKAO SA XV O/Warszawa, nr 24 1240 2887 1111 0000 3389 0647
www.malamut.pl Odpowiedzialność za treść i formę reklam ponosi reklamodawca. Kopiowanie, przedrukowywanie, rozpowszechnianie całości lub
fragmentów czasopisma bez zgody wydawcy zabronione.
www.facebook.com/
wydawnictwomalamut
Czasopismo punktowane przez MNiSW w 2017 liczbą 4 punktów.
ANALITYKA – NUMER 2, ROK (XVIII) 2017 1