Page 3 - Analityka 3/2016
P. 3
Z trzecim numerem „Analityki” spotykają się Państwo w okresie wrześniowo- od redakcji
-październikowego wzmożenia konferencyjnego. W niektórych terminach
odbywają się nawet dwie albo trzy konferencje równocześnie. I jeśli są
one tematycznie różne, to szkodzi to wyłącznie czasopismu, bo będąc
zaproszonym, nie mogę być na dwóch konferencjach naraz. Ale jeśli tematyka
jest podobna albo bardzo zbliżona, to już gorzej. Cierpią na tym organizatorzy,
bo spada liczba uczestników. Cierpią i uczestnicy, bo gdyby konferencje
odbywały się w innych – nie kolizyjnych – terminach, to może wzięliby udział
w obydwu, a tak muszą wybierać.
Zamieszczany w „Analityce” terminarz konferencji i imprez związanych
z chemią analityczną coraz częściej służy wyborowi niekolizyjnego terminu
konferencji. Zdarza się, że organizatorzy dzwonią do redakcji, aby się
upewnić, czy w ustalonym przez nich terminie nieplanowane jest już
tematycznie podobne spotkanie. Zachęcam więc do jak najwcześniejszego
nadsyłania do redakcji terminów planowanych konferencji, aby kolizje były
coraz rzadsze.
W obecnym numerze obok kalendarza imprez znaleźć można obszerny dział
omawiający konferencje, które odbyły się wiosną. Dla ich uczestników to miłe
przypomnienie, a dla nieobecnych zachęta do uczestniczenia w kolejnych ich
edycjach.
Z artykułów szczególnie chciałbym zwrócić uwagę na materiał omawiający
nadchodzącą redefinicję podstawowych jednostek miar SI. To fundamentalnie
ważne dla wszystkich, nawet jeśli sobie do końca nie uświadamiają, jak
jednostki te porządkują nasze życie zawodowe i codzienne. Artykuł świetnie
pokazuje drogę, jaką przebyła międzynarodowa społeczność metrologów, aby
znaleźć się w obecnym miejscu. Chcąc uniknąć w przyszłości konieczności
ponownej redefinicji podstawowych jednostek miar, nowe definicje opierać się
mają o stałe fizyczne. Dla każdej podstawowej jednostki odniesieniem będzie
inna stała fizyczna.
Na koniec, zachęcam do przeczytania całego numeru „Analityki”. Artykuły
w części głównej numeru są tak zróżnicowane tematycznie, że każdy powinien
znaleźć coś interesującego dla siebie.
Redaktor Naczelny
Piotr Bieńkowski
Wydawca: Redakcja: ul. St. Kostki Potockiego 2G lok. 78, 02–958 Warszawa, tel./faks: 22 842 65 72, e-mail: analityka@malamut.pl Nakład: 4000 egz.
Wydawnictwo MALAMUT Redaktor naczelny: Piotr Bieńkowski, tel. kom. +48 604 27 36 27, e-mail: p.bienkowski@malamut.pl
al. Wilanowska 41/5 Stała współpraca: Irena Baranowska, Ewa Bulska, Bogusław Buszewski, Zbigniew Brzózka, Adam Hulanicki, Bolesław Jerzak, Jacek Namieśnik
02–765 Warszawa Marketing i reklama: Monika Zembroń, tel. +48 608 494 848, Anna Pakieła, tel. +48 606 33 09 55, e-mail: reklama@malamut.pl
tel. +48 22 842 65 72 Projekt graficzny: Ewa i Jerzy Kowalscy Korekta: Jolanta Rososińska Druk: Drukarnia SIGMA-NOT sp. z o.o.
Prenumerata: Wydawnictwo MALAMUT Cena 1 egzemplarza: 30 zł (w tym 5% VAT) Cena rocznej prenumeraty: krajowa – 100 zł
e-mail: malamut@malamut.pl (w tym 5% VAT), zagraniczna – 200 zł (w tym 5% VAT) Konto: Bank PEKAO SA XV O/Warszawa, nr 24 1240 2887 1111 0000 3389 0647
www.malamut.pl Odpowiedzialność za treść i formę reklam ponosi reklamodawca. Kopiowanie, przedrukowywanie, rozpowszechnianie całości lub
fragmentów czasopisma bez zgody wydawcy zabronione.
www.facebook.com/
wydawnictwomalamut
ANALITYKA – NUMER 3, ROK (XVII) 2016 1