Page 3 - Analityka 3/2016
P. 3

Z trzecim numerem „Analityki” spotykają się Państwo w okresie wrześniowo-                                                                                  od redakcji
                                       -październikowego wzmożenia konferencyjnego. W niektórych terminach
                                       odbywają się nawet dwie albo trzy konferencje równocześnie. I jeśli są
                                       one tematycznie różne, to szkodzi to wyłącznie czasopismu, bo będąc
                                       zaproszonym, nie mogę być na dwóch konferencjach naraz. Ale jeśli tematyka
                                       jest podobna albo bardzo zbliżona, to już gorzej. Cierpią na tym organizatorzy,
                                       bo spada liczba uczestników. Cierpią i uczestnicy, bo gdyby konferencje
                                       odbywały się w innych – nie kolizyjnych – terminach, to może wzięliby udział
                                       w obydwu, a tak muszą wybierać.
                                       Zamieszczany w „Analityce” terminarz konferencji i imprez związanych
                                       z chemią analityczną coraz częściej służy wyborowi niekolizyjnego terminu
                                       konferencji. Zdarza się, że organizatorzy dzwonią do redakcji, aby się
                                       upewnić, czy w ustalonym przez nich terminie nieplanowane jest już
                                       tematycznie podobne spotkanie. Zachęcam więc do jak najwcześniejszego
                                       nadsyłania do redakcji terminów planowanych konferencji, aby kolizje były
                                       coraz rzadsze.
                                       W obecnym numerze obok kalendarza imprez znaleźć można obszerny dział
                                       omawiający konferencje, które odbyły się wiosną. Dla ich uczestników to miłe
                                       przypomnienie, a dla nieobecnych zachęta do uczestniczenia w kolejnych ich
                                       edycjach.
                                       Z artykułów szczególnie chciałbym zwrócić uwagę na materiał omawiający
                                       nadchodzącą redefinicję podstawowych jednostek miar SI. To fundamentalnie
                                       ważne dla wszystkich, nawet jeśli sobie do końca nie uświadamiają, jak
                                       jednostki te porządkują nasze życie zawodowe i codzienne. Artykuł świetnie
                                       pokazuje drogę, jaką przebyła międzynarodowa społeczność metrologów, aby
                                       znaleźć się w obecnym miejscu. Chcąc uniknąć w przyszłości konieczności
                                       ponownej redefinicji podstawowych jednostek miar, nowe definicje opierać się
                                       mają o stałe fizyczne. Dla każdej podstawowej jednostki odniesieniem będzie
                                       inna stała fizyczna.
                                       Na koniec, zachęcam do przeczytania całego numeru „Analityki”. Artykuły
                                       w części głównej numeru są tak zróżnicowane tematycznie, że każdy powinien
                                       znaleźć coś interesującego dla siebie.

                                                                                                            Redaktor Naczelny
                                                                                                            Piotr Bieńkowski

Wydawca:                              Redakcja: ul. St. Kostki Potockiego 2G lok. 78, 02–958 Warszawa, tel./faks: 22 842 65 72, e-mail: analityka@malamut.pl                  Nakład: 4000 egz.
             Wydawnictwo MALAMUT       Redaktor naczelny: Piotr Bieńkowski, tel. kom. +48 604 27 36 27, e-mail: p.bienkowski@malamut.pl
                  al. Wilanowska 41/5  Stała współpraca: Irena Baranowska, Ewa Bulska, Bogusław Buszewski, Zbigniew Brzózka, Adam Hulanicki, Bolesław Jerzak, Jacek Namieśnik
                    02–765 Warszawa    Marketing i reklama: Monika Zembroń, tel. +48 608 494 848, Anna Pakieła, tel. +48 606 33 09 55, e-mail: reklama@malamut.pl
                tel. +48 22 842 65 72  Projekt graficzny: Ewa i Jerzy Kowalscy Korekta: Jolanta Rososińska Druk: Drukarnia SIGMA-NOT sp. z o.o.
                                       Prenumerata: Wydawnictwo MALAMUT Cena 1 egzemplarza: 30 zł (w tym 5% VAT) Cena rocznej prenumeraty: krajowa – 100 zł
        e-mail: malamut@malamut.pl     (w tym 5% VAT), zagraniczna – 200 zł (w tym 5% VAT) Konto: Bank PEKAO SA XV O/Warszawa, nr 24 1240 2887 1111 0000 3389 0647
                     www.malamut.pl    Odpowiedzialność za treść i formę reklam ponosi reklamodawca. Kopiowanie, przedrukowywanie, rozpowszechnianie całości lub
                                       fragmentów czasopisma bez zgody wydawcy zabronione.
                  www.facebook.com/
                wydawnictwomalamut

                                       ANALITYKA – NUMER 3, ROK (XVII) 2016                                                                                                                      1
   1   2   3   4   5   6   7   8