Page 3 - Analityka 1/2015
P. 3
LAT chemi a w dobrym wydaniu od redakcji
Każdego roku pierwszy numer „Analityki” ukazuje się przed
Targami EuroLab, czyli jak niektórzy twierdzą, na rozpoczęcie sezonu.
A sezon w tym roku będzie bogaty i szczególny. W lipcu odbędzie się
w Poznaniu IX Konferencja Chemii Analitycznej. Jest to wydarzenie wyjątkowe
dla chemików analityków. Raz na pięć lat spotykają się, aby podzielić się
swoimi osiągnięciami i dorobkiem. Obok tego prestiżowego wydarzenia czeka
nas szereg konferencji krajowych, które pełnią oprócz naukowej również
trudną do przecenienia rolę edukacyjną, nie tylko dla pracowników nauki,
ale także dla rzeszy pracowników rutynowych laboratoriów analitycznych.
Nie możemy zapominać, że kształcenie ustawiczne dotyczy każdego
pracownika ze średnim czy wyższym wykształceniem i wpisane jest
w codzienny rytm pracy zawodowej. Jako czasopismo fachowe staramy się
także spełniać tę edukacyjną rolę.
Powracając do bieżącego zeszytu, to staraliśmy się, aby − jak zwykle −
zawartość była różnorodna. Od nanocząstek, poprzez radiofarmaceutyki
do badań polarnych. Rozpiętość tematyczna jest więc szeroka i każdy
powinien znaleźć dla siebie coś interesującego. Z publikowanych artykułów
aż cztery dotyczą przygotowania próbek do analizy. Szczególnie
w chromatografii jest to zagadnienie bardzo ważne, aby nie powiedzieć,
że kluczowe. Tak więc w bieżącym numerze możemy przeczytać artykuł
o ekstrakcji za pomocą rozpuszczalnika wspomaganej ultradźwiękami,
o zastosowaniu nanocząstek materiałów wykazujących właściwości
magnetyczne w ekstrakcji do fazy stałej czy o ekstrakcji w punkcie zmętnienia.
Jest też artykuł omawiający dobór sorbentów do wzbogacania analitów.
Zapraszam do zapoznania się z całością materiałów zawartych w tym
numerze − są naprawdę ciekawe. Jednocześnie zapraszam serdecznie
do odwiedzenia w dniach 18−20 marca naszego stoiska na Targach EuroLab.
Niezmiennie jesteśmy w tym samym miejscu – numer stoiska D 10.
Czekamy na Państwa z pełną ofertą Wydawnictwa MALAMUT.
Z okazji ukończenia piętnastu lat planujemy też niespodzianki.
Do zobaczenia i proszę nie zapomnieć – stoisko D 10.
Redaktor Naczelny
Piotr Bieńkowski
Wydawca: Redakcja: ul. Królowej Marysieńki 9/6A, 02–954 Warszawa, tel./faks: 22 642 10 78, e-mail: analityka@malamut.pl
Wydawnictwo MALAMUT Redaktor naczelny: Piotr Bieńkowski, tel. kom. +48 604 27 36 27, e-mail: p.bienkowski@malamut.pl
al. Wilanowska 41/5 Stała współpraca: Ewa Bulska, Bogusław Buszewski, Bolesław Jerzak, Jacek Namieśnik
02–765 Warszawa Marketing i reklama: Anna Pakieła, tel. +48 22 842 65 72, tel. kom. +48 606 33 09 55, e-mail: reklama@malamut.pl
tel. +48 22 842 65 72 Projekt graficzny: Ewa i Jerzy Kowalscy Korekta: Jolanta Rososińska Druk: Drukarnia SIGMA-NOT sp. z o.o.
Prenumerata: Wydawnictwo MALAMUT Cena 1 egzemplarza: 30 zł (w tym 5% VAT) Cena rocznej prenumeraty: krajowa – 100 zł
tel./ faks: +48 22 642 10 78 (w tym 5% VAT), zagraniczna – 200 zł (w tym 5% VAT) Konto: Bank PEKAO SA XV O/Warszawa, nr 24 1240 2887 1111 0000 3389 0647
e-mail: malamut@malamut.pl Nakład: 4000 egz.
Odpowiedzialność za treść i formę reklam ponosi reklamodawca. Kopiowanie, przedrukowywanie, rozpowszechnianie całości lub
www.malamut.pl fragmentów czasopisma bez zgody wydawcy zabronione.
ANALITYKA – NUMER 1, ROK (XVI) 2015 1